Så har man blivit hemtjänst igen

J

Äntligen har han opererats igen min lille karl.
(gammal bild från i fjol sommar)


Ja så vart han opererad igår igen för sitt knä och fick åter igen en ny sjukskrivning, nu börjar jag bli ganska less på det här. Han som har jobb han kan inte jobba, medan andra som kan jobba ska gå hemma.
Inte bara att gå hemma, man behöver ju cash med och de verkar de inte finnas i överskott just nu någonstans.
Skulle inte sitta fel med vinst på triss eller så nu, tack och lov får jag tillbaka på skatten iallafall. Men de pengarna ska in på spar kontot kanske att jag snor 2000 av dom och unnar mig något riktigt trevligt, som en semester till Öland de skulle inte vara helt fel.
Nu börjar räkningarna rulla in igen, undra om jag får nå pengar från Akassan denna månad då, säkert inte eftersom ja inte fått något beslut hem skickat ännu.

Ska ta och gå till banken någon dag också, kolla på om vi kan få något lån på hus eller om vi måste leta oss en lägenhet. Men jag vill ju inte bo i stan. Har hittat en lägehet faktiskt i Idenor, trivs här ute ja på nå sätt. Men den skulle dom ha 6400:- i månaden och de tycker jag känns väldigt mycket för att ligga så långt utanför det är ändå nästan en mil utanför stan liksom, fast den var ändå på 105kvm och en altan på 25kvm så den är ju stor.
Men en lägenhet känns som att kasta pengarna i sjön, det som är bra är man slipper betala om typ tvättmaskin,diskmaskin,kyl/frys skulle pajja, de måste man ju köpa själv om de går sönder i ett hus och det är verkligen inte billiga grejer.
Var ut till Hög och kolla på 2 hus i förrgår, ett rött och ett grönt, de röda ligger jätte fint i skogskanten och sedan utsikt över stora åkrar men det är inte i jätte bra skick, medan de gröna ligger mitt mellan 2 hus jätte nära och kostar 400 000 mer än de röda och det är ganska nyligen renoverat.
Det röda har en tomt på nästan 10 000kvm medan de gröna ha en tomt på ca 1000kvm. Jag fastnade för de röda även om de är mycket att göra på de men där kan man gå ut naken, ja inte för jag brukar göra de, men typ som att om man vill ligga ute på gräsmattan och sola så vill man juh inte ligga bland massa andra hus då vill man ha lite privat ändå.

Nu ska jag ta och kika lite tv och sedan gå ut till stallet en sväng tror ja, pyssla lite granna.


See You

Kommentarer
Postat av: ericaperzzon

Lgh är verkligen att kasta pengarna i sjön ju:S MAn får inget tillbaka som mankan få om man säljer hus. Men att köpa hus är ju inte gratis så man kanske inte har något val:/ Men fan över 6000 i månan:O då kan ni ju bo kvar, det är billigare.



Hoppas han blir frisk fort å kan jobba!:P



/E

2009-04-17 @ 11:12:20
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0