DAMP

Jag hade skrivit en långt inlägg om likheter mellan Klara och mig, Jocke och Klara. Men sen balla internet ur och tror du de vart sparat NEJ så klart inte då!


         
Lika pappa                        Lika mamma

Klara
har pappas dubbelhakor, som han hade när han var liten bebis. Dock finns dom inte till nu längre överhuvudtaget alls. Orättvist!!
Men Klara har min näsa och mina ögon. När jag var liten hade jag stora ögon och en liten plutt näsa precis som Klara.
Det är väldigt läskigt när man ibland ser sig själv i henne i vissa miner och sånt hon gör fast hon är så liten ännu.


Mammas gorumpa!!

Nu har jag äntligen tagit mig för att knäppa de där julkorten och beställt Lyckades riktigt bra med att få henne le annars brukar hon mesta tycka att kameran är konstig och blänga på den. Men hon var på riktigt bra humör.
Jag beställer bilder på Fujidirekt tror dom är bland de billigare och har mycker roliga och fina produkter, med bra kvalité.



Det här med träna nacke är något som Klara inte riktigt hajjar för hon tror hon ska kräla. Lägger jag henne typ på ena kanten av sängen då krälar hon över till den andra sidan och lika så om man lägger henne på fällen så tar hon i så hon kommer ut på golvet, men nacke och huvduet de lyter hon minsann inte i onödan.
Jovisst gör hon de men hon anstränger sig mer för att kräla än att lyfta den då. Men som när man går runt och bär henne då är hon väldigt stark i nacken och håller upp huvudet, de har hon ju försökt med ända sedan hon var plutt liten nyfödd. Lika så om hon sitter i bärselen jag provade att ha henne framåt igår och de var en riktig hitt pratade och grejade medan jag hängde tvätten. Men hon fick bara sitta där några min annars blir hon nog väldigt trött i nacke och rygg när hon ska vara så upprätt hela tiden. Jag trodde ju hennes huvud skulle dingla fram och tillbaka så tänkte bara testa, men de dinglade inte en enda gång på henne.


Nej nu ska jag åka till Igge och hämta ut biljetter åt Jocke och Westling dom ska på Lasse Stefanz på lördag. Och jag ska vara med Frida för Micke skulle också iväg. Får se om Bella är med också.
Sen ska jag skjutsa Erik till Hudik för han ha träning ska kika en sväng på Ö&B och dollar store då tror ja. Köpa Mjölk och bröd ska jag också göra.

Nej dags att klä på sig varma kläder och bege sig ut i kylan.

P.S Ikväll kommer Jocke hem, vi längtar så efter honom D.S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0