För mycket mat

Klara äter alldels på tok för mycket när hon ska äta, och min mjölk kommer alldels för fort. I lördags när hon var hos sin mormor så spydde hon ingenting och då hade hon ätit 120ml i flaska och rapat. Jag vet ju inte hur mycket hon äter när hon äter från mig men det är nog betydligt mer. För hon spyr och hon spyr även om man rapar henne mellan varvev när hon äter. Och jag vet inte hur många kartonger ammningsinlägg jag gjort av med har kartongerna kvar. Ska räkna över de och idag måste jag köpa en till kartong. Men nu har jag börjat ta från henne brösten tidigare än när hon själv slutar äta och hon tycker hon är mätt. Men hon blir väldigt sinnig när hon måste sluta äta men är bara stoppa i nappen så blir hon nöjd. Klara har ett väldigt stort sugbehov vilket hon haft ända sedan hon var 1dygn bara då vi började med napp för hon vela tutta men inte äta liksom de märktes för hon tuttade annorlunda än när hon var hungrig. Så nappen kommer nog bli ett stort problem sedan att vänja av men  hon kanske dissar nappen snart helt för sin tumme.
Visst är de sött när de små har tummen i munnen någon gång ibland men nu börjar de bli alldeles för ofta och länge. Stoppa vi i nappen så petar hon ut den och stoppar i tummen istället på engång kan ligga hur länge som helst och hålla på, så tillslut måste vi hålla i händerna för att hon inte ska peta ut den och stoppa i tummen.

Ja Klara vaknade iallfall igår kväll igen efter sådär 30 min var jätte ledsen men inget hjälpte så tillslut tog vi in henne till vargdagsrummet och då vart hon nöjd när hon fick se tv och när hon sedan fick ligga under babygymmet och leka av sig. Jag kom på att hon inte fått göra de på kvällen som hon oftast gör innan hon ska sova. Så hon hade nog överskotts energi för sjutton vad hon lekte och härjade under sitt gym. Så vi kom inte i säng för än 00.00 ändå jag som tänkt lägga mig i tid så man kunde kliva upp är rädd att hon håller på vänder lite på dygnet nu så nu blir de RUTIN dags för oss på dagarna med sovpass. Just nu ligger hon ute i vagnen och sover kallt ute idag så de fick bli vinteroverallen för första gången får ju knappt plats i vagnen med den. uscha buscha Mamma vill ha en ny vagn en STOR.

Nu ska jag gå och göra de där pepparkakshuset jag tänkte göra igår kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0