Förlovade

Om exakt en vecka har vi vart förlovade i 1 år.  Helt sukt vad tiden går fort när man blir gammal(äldre).

Vi sitter och funderar vad vi ska hitta på för något, om vi ska ut och käka ev Texas eller Medelhavskällarn. Jag har aldrig vart på Texas så vore roligt att prova de med. Men sen så är jag sugen på bio också. Men går de någon bra njae bara Luftslottet som går som Jocke skulle vilja se. Jag själv kollade juh på Män som hatar kvinnor igår och tyckte den var väldigt rörig i början med alla namn och så, men innan den var slut så vad den riktigt bra.
Har ju självklart fixat barnvakt till Klara, hon ska vara med sin mormor och morbror, så bäst att jag börjar pumpa ur så dom har mjölk så dom klarar sig hela kvällen. Hon har ju vart väldigt hungrig senaste dagarna.

Men Idag så har jag faktiskt bakat saffrans bullar, ganska så misslyckade de vela inte jäsa ordentligt och jag kom på mig själv när jag stod och knådade degen att faan jag har haft i för mycket socker. Eftersom jag gjorde en halv sats med bullar för jag bara hade en påse saffran hemma så glömde jag halvera sockret. (kanske därför de inte jäste så bra)


Nu ska vi flytta in spjälsängen till vårt rum. Och sätta dit spjälskyddet. Får se om lilla flickan vill sova i den inatt.
Ska ta mig lite glögg och en pepparkaka också.

I morgon ska jag åka till Johanna och låna skrivare. Tänkte skriva ut mallar till ett pepparkakshus på Mildas hemsida. Det är iaf prinsess huset där. Se om jag lyckas med de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0