länge sedan sist igen

Anledningen denna gång till att jag ej skrivit är att jag haft en hel del saker att göra.
Har hjälpt pappa hemma och köra dynga eller jag fick ge upp det görat för de skumpade alldeles för mkt för mig och bebis i magen, den protesterade med sparkar i mängder och dom där hemska sammandragningarna.
Sedan har vi vart på föräldragrupp och besökt förlossningen, riktigt spännande. De var en till tjej som ska ha samma vecka som oss fast den 21 sep då. så vi är lika långt gången nu med våra magar. Många av dom som var på förlossningen såg ut som dom skulle kunna föda vilken sek som helst.

Alla såg så pigga och glada ut, jag känner mig inte alls så känner mig mest trött och irriterad på allt och alla.
Jocke säger iaf att jag också ser lika ut som dom, men de känns inte så tkr jag.
Ibland vill jag bara att den ska komma ut så jag slipper vara gravid, och inte blir de bättre av allt runt omkring, med mor o far, syskon, mormor o morfar. Skulle vilja åka härifrån bara vara för sig själv utan någon som helst kontakt med någon i familjen ett tag. Hur man än gör så är de bara fel, dom tkr att man tar någonsparti fast man egentligen inte gör de, bara för jag råkar prata med en person mer än den andra så. Men även om jag ber om hjälp av den andra så får jag ingen hjälp ändå, Jag minns hur det var för ett år sedan när Johanna var gravid alla var så puttinutti med henne, men mig skiter dom i känns de som. Eller egentligen inte kanske men det är så jag känner de.
Och morfar är dålig igen, han har för trånga blodkärl, för ca 9 år sedan fick han en propp i halsen och fick börja äta blodförtunnande tabletter men nu har de satt sig i båda benen och i halsen igen, han har opererat ena benet där de var total stopp,men sedan fick han en infektion där så nu käkar han penecillin också. Men jag sa redan för 1 år sedan att morfar började blir så konstig och mamma höll med mig men de var ingen som lyssnade då riktigt ändå när jag sa de, som Tex när vi åker ut till sommarstugan så vet han exakt vart alla stenar ligger och hur man ska köra båten för att inte de ska bli skrot av den, men både i fjol och iår har han kört på sten, han gjorde ALDRIG sånt förut. Lika så när han kör bil så har han inte vart som han vart innan, ja visst han blir äldre han med, men de har liksom kännts som att de inte stämt, och jag hade rätt, han har flera proppar på väg.

Blir så orolig han är den bästa morfar man kan ha så mycket som han lärt mig, hur skulle livet se ut utan morfar, de skulle inte fungera, vem skulle hjälpa oss med våra motorsågar,röjsågar,båtmotorer, gräklippare och allt när morfar inte finns. Vem ska berätta om alla jakt historier, vem ska mormor bli arg på för att han bara sitter och inte gör någonting, vem ska hon säga jag har inte kylskåpet med mig de såtr fortfarande kvar där.
Älskar min morfar så mycket inget får hända honom!!

Igår var jag och mamma till Bollnäs mamma fick en ridlektion av mig i morsdagspresent men Ullis hade ej tid för än nu.
Men det var verkligen uppskattat av mamma och nu ska hon dit och rida mer i sommar, så nu kommer jag få skjutsa min mamma land och rike runt med Fluga i släpet. Men det gör inte för jag har världens bästa mamma, och hon är värd de i allt tjaffs och skit som är just nu. Och jag vet att hon är som lugnast och mår bäst när hon får vara med Fluga.
Hoppas hon tar sig hit ut oftare nu när hon fått lite tips om hur hon ska klara av yrvädret lite smidigare.
När vi åkte hem så hälsade vi först på min lilla go unge Laukur som nu går i Arbrå på bete, han är bara för underbart söt, sedan vart de Vallsta för mamma var sugen på glass, men sedan så vart vi hungriga istället och högg in på varsin kebab jag en rulle och mamma i bröd. Och gud så god den va, säger bara de om ni har tråkigt i sommar och de är dåligt väder ta bilen och åk till Vallsta dom har världens godaste kebab där, och stora är dom också efterhalva var jag propp mätt men måsta äta lite till bara för den var så god.

Nu ska jag klä på mig och sminka mig lite sen åka in till staden, kika på lite kläder, till mig och till bebis, börjar bli dags att inhandla så allt inte kommer på engång sedan.

 Är på väg in i v 27 och mina egna kläder börjar nu spänna ordentligt över magen, så sedan när bebisen är ute kommer jag måsta köpa en massa nya kläder för jag har töjjt ut alla mina som jag har nu.

Hoppas på att få pengar denna månad från Alfakassan men då hoppas man väl på för mkt. Har inte fått något ännu sedan i februari då jag fick min semester ersättning från Holmen.

Ska ringa Malin nu tänkte jag gråta lite känner att jag behöver de.. Nej ska nog hålla tårarna tillbaka men prata behöver ja..

L


see you

Kommentarer
Postat av: sooofia

Jag tycker du är så tuff och modig Sara! Känner mig hälften så mogen som du trots att vi nästan är jämngamla :P Stå på dig om frukost på säng, det är du värd! :D Och verkligen supersöt bild, är det din åring? Hoppas allt är bra!

2009-06-18 @ 12:27:11
URL: http://so0fy.blogg.se/
Postat av: Malin

Lilla gumman då! :( Å så va jag upptagen, vilken skitstövel jag är! ;) Miss you babe! Va händer i midsommar då? puss

2009-06-18 @ 17:58:14
URL: http://criollo.blogg.se/
Postat av: ericaperzzon

Ja, dom kanske inte behandlar dig lika som de andra men jag slår vad om att du kommer klara dig galant ändå!:) Och du har ju i alla fall din mamma som egentligen är hur bra som helst. Bara det att omständigheterna gör det svårt för henne också:/

Jag finns här jag med även om vi inte ses så ofta!



/E

2009-06-19 @ 00:28:14
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0