Fredag igen

Nu är det fredag igen, men vad spelar de för roll egentligen, man gör ju samma saker på helgen som man gör när det är vardag. Enda är väl kanske att man äter lite godare mat, om man orkar laga till de men det är inte säkert.

Jag tror fåglarna håller på bygger bo på våran vind lr nå för de flyger som galningar fram och tillbaka och sen låter de jätte konstigt på vinden. Listade nyss ut att de var fåglarna, trodde först de var nå råttor eller nå som lät, men de var de nog inte som tur är för då vill inte jag bo här längre alls.

Vi har haft en liten diskussion här i morse om var/hur vi ska bo/flytta, vi är helt överens om att vi måste flytta för de är alldeles fö trångt för 3 personer här även om den ena är liten, men tar typ störst plats med grejer och allt.
Jag vill egentligen inte alls bo i lägenhet men för ekonomins skull så är de nog tyvärr så att en lägenhet vore de bästa valet. Eftersom att jag är arbetssökande som de så vackert heter så är de typ hopplöst att få ett lån nu, och Jocke är ju sjukskriven hoppas bara någon månad till, så känns inte som det är sån stor idé att ta ett lån.
Även fast det blir billigare i längden med ett hus så står man inte för alla vitvaror i en lägenhet om de skulle pajja t ex. För tänk om ett kylskåp eller en tvättmaskin skulle pajja när man nyss flyttat in i ett hus, då måste man köpa en ny och de kommer vi inte ha råd med då, och man kan inte leva utan kylskåp eller tvättmaskin.
Så de mest ekonomiska känns som en lägenhet.
Helst av allt skulle jag vilja hyra ett hus, för ev senare köp eller något sånt. Men frågan är bara vart?!
Jag vill helst till Njutånger,Enånger, eller Hög. Iggesund skulle jag aldrig sätta min fot i iallafall och de vet jag att Jocke också tycker.
Njutånger är väldigt barnvänligt, det är en trevlig skola och man känner många där och ett + att det är nära till mamma, jag kan helt enkelt inte leva utan min mamma. Mitt liv skulle inte fungera utan min mamma så är de bara.
Det känns så bra för hon har liksom levt livet och vet hur allting fungerar och så tänk en sådan förebild vill jag vara till mitt barn också, men jag kan inte lika mycket som hon kan, jag vill också veta allting men jag vet ingenting känns de som.
Min mamma är bra till mycket, hon håller redan på och kollar ut grejer hon ska sticka till den lilla :) jag har faktiskt redan beställt en sak av henne eler flera stycken egentligen men vissa kan hon inte göra för än vi vet vad de blir ju:P finns så mycket gulligt och mamma älskar att sticka och sånna koftor och sockar och allt är juh jätte varmt och mysigt om det inte sticks och mamma gör aldrig saker som sticks:)
Älskar min mamma jätte mycket bara så ni vet de.
Har försökt leta reda på filten jag beställt av henne men hittar den inte.
Den är iallfall vit och ser hur mysig som helst ut, jag själv skulle vilja ha den på engång, men hon skulle beställa garn och börja sticka den snart:)

Hittade andra saker som jag sagt till henne att hon ska göra beroende på om det är flicka eller pojke:)

                                                   Den här som bara är så
                                                            otroligt söt

cool

                                     Den här är ju också bara för söt
col

Kommentarer
Postat av: Malin

Ähh, flytta till gävle istället. ;)

2009-03-20 @ 11:45:42
URL: http://criollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0