Jobbigare än man tror, pengar är inte allt

Det är jobbigare än man tror att vara ensam hemma i 6 dar med en liten bebis. Jag trodde inte det skulle vara någon fara för Klara är ju så gudomligt snäll, hon äter och hon sover på nätterna för de mesta är de aldrig något gnäll. Men det blir jobbigt för man ska ju sköta allting annat i hemmet, städa, lagat mat och Klara spyr ju hela tiden känns de som iallafall och de blir en massa tvätt som ska tas reda på, så i Lördags em när Jocke skulle åka och jobba igen så brast de helt och hållet för mig. Kände bara att jag inte orkar ha honom borta från oss längre, jag måste ha hjälp!! Han var ju hemma 2 första veckorna med Klara och mig. Sedan har han jobbat nu i 4 veckor sist var han borta 9 dagar i sträck.
Pengar är inte allt, familjen och hur man mår måste ju gå före.
Förlossningsdeppression?!
Antingen är det bara för att jag är trött och Klara spyr för de mesta som jag känner att jag inte duger till och inte kan ta till mig Klara på de sättet jag trodde jag skulle göra känns nästan som jag inte klarar av allt som har med Klara att göra, och inte blir de ju bättre när de äldre säger att ni skulle veta hur de var när vi fick barn, då fick man inte någon hjälp då jobbade karlarna hela dagarna och så skulle man sköta huset och allting själv. Men deras karlar kom hem på kvällarna och nå tror jag att dom fick nån hjälp allt när dom kom hem från jobb.
Jag har faktiskt Jocke borta hela veckorna och han sover hemma 2 nätter och är hemma över en dag. Och på den dagen går tvättmaskinen för fullt och jag måste laga mat dosor och grejja. Det blir ju ingen direkt vila när han kommer hem så. Visst han tar Klara de gånger hon inte vill ha mat när hon gråter. Men man måste vila från resten också någon gång.
Är även för jag inte mått så bra som jag inte är särskilt duktig på att höra av mig till mina närmaste vännet och umgås med dom längre som jag egentligen väldigt gärna skulle vilja.
Kanske vart lite gnäll nu men känner att man måste skriva av sig lite ibland.

Nu är han kvar hemma iaf. Ja Jocke vart kvar hemma hos oss iallafall, Känns väldigt skönt. Så nu har de vart lugnt och bra här hemma. Men klarar inte av att ta någon kritik av honom. Hoppas de blir bättre snart.

Idag, Lagade jag lasagne till lunch bjöd även över mamma på lunch då. Jag har aldrig tidigare gjort lasagne, men den vart väldigt god, gjorde med köttfärsås, morötter, fetaost och lök. Har inte gjort de förut för att jag inte tyckte om de, men vart sugen på de igår så tänkte att ag skulle testa och mm gud så goood den vart.

 

 

Och nu är det dags att laga middag då, kyckling och ris blir de till middag. Imorgon ska vi iväg och mäta o väga Klara, ska även höra om svininfluensa vaccinet, om hon tycker att vi ska göra de, är väldigt skeptisk till det faktiskt. Men det börjar ju leta sig häråt också. Nja ska se vad BVC säger i morgon. På fredag ska vi på återträtt på föräldra gruppen och se allas små bebisa ska bli riktigt skoj de.

k

 

See YOU


Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Jobbigt:/



Men angående vaccinet har jag hört en jävla historia av mamma och jag säger bara en sak, TA DET!

Riskgruppen och gravida har redan tagit? har de dött? nej.

Jag tar hellre vaccinet och är skyddad i framtiden än att dö ifrån mina nära och kära.

föräldrar som inte tar det är egoistiska enligt mig. tänk om de dör ifrån sina barn p.g.a att de inte tog en (två) enkel liten spruta som dessutom är gratis?

likaså skolbarnen. de föräldrar som inte skriver på att barnen ska ta spruta för influensan kommer ändå inte hit. skitsnack, den är redan här och det är ingen influensa ens, det är en pademi som kommer bli riktigt stor. om barnen som går i skolan där alla smittor finns, får influensan och dör p.g.a att föräldrarna låtit barnen slippa den lilla sprutan, hur ansvarsfull är man som förälder då?:/

Det är tragiskt att det inte är ett måste säger jag bara.



/E

2009-11-02 @ 18:14:13
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0