Torsdag kväll

Nu är Klara badad och ligger här i soffan, nyss låg hon och pratade men vände mig om nu och då hade hon somnat lill gumman. Hon brukar bli hel slut när hon badat men sist var de livat efteråt. Nu sover hon iaf en stund innan de ska ammas och nattas i sängen, vi brukar juh lägga oss run 21:30-22:00 oh hon brukar för de mesta få pyjamas på mellan 19-20 tiden om vi inte är borta för då blir de ju ändring på rutinen.
k

När nattar ni era små?! Och sover dom i egna sängen?!

Jag brukar vilja ha henne brevid mig på nätterna när jag är sjäv eftersom jag är lite mörkrädd :S :D och sedan för att de är lämpligt när man ska amma och så när man är själv. Men när Jocke är hemma så sover hon självklart i sin egen säng på hans sida så jag ska få vila så mycket som möjligt de få nätter han sover hemma för tillfället.
Men snart blir de mer hemma för honom, verkade som att de var bara 2 veckor till på Forsmark innan de var slut med jobb. Hoppas de inte blir förlängt engång till. Även om han gör mkt pengar där så är pengar inte allt jämt. Fast klart skulle juh vara skönt om vi någon gång fick de bra ställt igen som vi hade förut när vi tjänade våra egna pengar liksom och delade på hyran. Jag har jú endast fått 9000 sedan februari. Så vi har levt på Jockes sjukpenning nästan hela året som låg på ca 14 000 kr i mån. Tur att han arbetat upp sin sjukpenning så pass bara hur skulle vi annars kunnat överleva??!! DAGENS SAMHÄLLE

Fick ni igång er föräldrapenning på engång?!

I morgon kommer iaf lite lön in på konto, ska se över räkningar och greja då tänkte jag eftersom jag ej vet när Jocke kommer hem så är de väl lika bra att Betala och göra klart allt så man vet hur mycket de blir kvar efter de.

Ikväll vart de en pizza till middag faktiskt och lite julmust hittade jag på affären, mmm det var väldigt gott.

Nu ska jag kolla sista minuterna på Mammas pojke.

See YOU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0