Vad göra?!

Ja, igår var Klara och jag till stan ju, jag är så grymt sugen på en ny vinter jacka, tror jag bara har den svarta typ kapp/jackan eler vad man ska kalla de en sån typ filt jacka eller nå. Min skid jacka vit/grön är så ful på de vita, och tror den är trasig i någon ficka också. Så dags för en ny, såg en i HT i tisdags är jag var hos mamma o pappa, en ICE PEAK tyckte den var ruskigt fin, var sugen på en röd, men sen när jag kom in till stan igår då var den vit och röd inte röd som i tidningen. Så får nog bli den svarta, menar visst är de snyggt med någon färg, är inte så färgrik av mig. Men en vit blir juh så lortig och svårt att få ren sen. spec när man ska i och ur med vagnen i bilen och grejja.

Sugen att köpa nya skor också, mina Nike skor som jag köpte i sommar har gått sönder. (spruckit i skinnet på insidan) Dom gjorde de antagligen när jag var gravid och trängde på mig dom i slutet. Men såg de inte förän i måndags. Men kanske lika bra att vänta lite granna ändå, menar de är ju ändå dags för vinter pjux nu. och vad ska man köpa för skor då? Hittade ett par snygga på Knapps, men njae jag vet inte riktigt.

Händer i helgen då?!!?
Jag blir nog sittandes hemma ja ensam med Klara. Jocke är och jobbar vart borta sedan i söndags morgon, och kommer hem mitten av nästa vecka eller så blir de nästa fredag. Känns lite jobbigt att han ska vara borta så länge faktiskt. Lite jobbigt med allt ansvar över Klara själv. Tur att hon är snäll, men är lite jobbigt på kvällarna när man får gå runt och bära henne för hon ligger minsann inte själv då blir de skrik.
Ja hon sover ju på natten så ska inte gnälla.

Igår red jag en sväng också, gud vad skönt det är att sitta på hästryggen igen. Ridit  4 ggr nu sedan Klara kom ut. Måste juh starta lite försiktigt ändå juh.

Nee, nu ska jag ta och kolla efter nå att käka är lite sugen. Klara gjorde morgon 06:30 i morse, hon som brukar vilja ligga och dra sig till 10 nästan för de mesta somna och mysa en massa men. Har sovit väldigt oroligt nu i famnen också vaknar efter någon min. Skriker och tror hon är hungrig fast hon nyss ätit.

Ja nu ska jag vänta att Jocke ska ringa han har rast nu så brukar ringa då.

Seee You

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Följer du med på nästa mammaträff i hudik? =)

2009-10-22 @ 14:47:42
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0