Onsdag, snart ensam igen :(

Nyss käkat en av de tre maträtter jag lagat. Gjort mat dosor till Jocke hela kvällen känns de som. Blää, vad less jag är på matdosor då.
Har lagat köttfärssås, en gryta med kött, morötter,lök,champinjoner, paprika. Sedan vart de fläskkotlett, med potatis och en väldigt god sås med kantareller som vi fick av mormor igår när vi var dit och hämtade fisk, mmm, de var ritkigt smarrigt.
Jocke ska åka och jobba i morgon, åker till Forsmark och kommer inte komma hem för än bebis vill komma ut,  ev kanske han kommer hem, men annars blir de jobb hela tiden till jag ringer och säger att han måste komma hem. Det är bra att han får jobba men känns lite jobbigt att släppa iväg honom ändå när de inte är så långt kvar alls, i morgon är de enbart 2 veckor till BF  och ca 4 veckor till vi säkert har bebis här hos oss och får veta vad de är som gömmer sig där inne. En liten Wilma, Tuva eller Liam, Lukas, Sebastian eller något helt annat.

Annars har de inte hänt så mkt igår var Emma o Erica hit och kikade på Idol och kolla hur vi bor, käkade kladdkaka som jag gjorde medan jag väntade att potatisen skulle koka igår. Tänk om man ändå kunde sjunga.

Idag har vi vart till staden en sväng, köpt en mysdress till mig tkt jag behövde en ny istället för mina mindre vackra studentbyxor som är helt rosa prickiga efter att jag lekte städtant när vi bodde i Idenor. (Skura duschen med klorin som skvätte när jag pyttsa ut de på golvet) Men nu har jag en nyan dress som jag tror är väldigt skön, den var väldig mjuk iaf, vart en Intersport dress med krage och dragkedja precis sån tröja jag vela ha som jag inte trodde fanns på intersport, och ett plus var att den var 100 kr billigare än annars också :)

I möra och på Fredag ska jag umgås med Frida. Eller jag ska iaf följa med henne upp till Gnarp när hon ska rida lektion för en som heter Mattias, ska blir roligt att se, kan jag inte rida kan jag juh iaf få var med och känns den ljuva doften av svettig häst. haha ljuva och ljuv.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och bara njuta av att ha Jocke hemma en sista kväll på evigheter känns de som, lite läskigt att vara själv är de faktiskt.

j


Bjuder på en liten trött bild från idag innan staden






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0