Barnmat

Idag har jag gjort mat till Klara igen, kyckling och potatis med majs och ärtor, Klara älskade de.. hörde hur hon mmm:ade när pappa gav henne mat, medan jag plockade i köket.  Gjorde lite extra så nu ligger de även två portioner i frysen perfekt att ha i frysen ju till en annan dag, upptäckte att de ar dåligt med burk mat hemma så nu jäkarns ska jag göra egen mat till henne, för har man burkmat hemma så blir de ju absolut inte att göra egen mat, man är alldeles för lat för de.. Men nu eftersom vi har 2 burkar kvar bara så ska här göras egen mat!!

Idag gjorde jag så här:
Tärnade en kycklingfilé som jag sedan kokade i vatten med vitlök och basilika.
Skalade och tärnade potatisen i små bitar (kokar fort, lämpligt att mixa) när potatise var färdig hov jag i frysta majs och ärtor.
Mixade ihop allting och tillsatte olja och lite av den buljong som vart när jag kokade kycklingen för att få en bra konsistens.
Självklart provsmakade både jag och pappa de, pappa tog en och annan sked av Klaras sked tror jag, de minskade fort, men de var en stor portion så gjorde ju inte så mycket.

Undrar vad de blir för något i morgon, något med köttfärs kanske med pasta. Kan man ha couscous till köttfärs?
Vet att många använder sig av Wookgrönsaker, men jag ahr hört att man ska vara försiktig med brocoli men hur länge då?
Någon med några tips om bra barnmat !!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0