Glad Påsk

Ja, Glad Påsk till er mina läsare och alla andra.

Igår var jag och Klara hos mamma/mormor hela dagen för att hjälpa henne med maten och så som vi åt senare med resten av familjen med mina syskon och min mormor & morfar.
Vi var även in till stan en sväng och handlade typ så där 1½ kundvagn ungefär, inte så mycket egentligen fan vi fyller ju lätt 1 kundvagn.
Mamma hade Alfred igår så vi fick åka våran bil eftersom dom bara har öglor till bilstolarna fram och vi har de både bak och fram. Alfred satt fram med mig och busade, lill busen.

Till mat var de iaf Lammstek, älgstek, Ungsbakad lax på saltbädd, potatisgratäng, vanlig kokt potatis, ägg med majonäs, rom och räkor på, Påskskinka, sill, gubbröra, omelett, och sedan var de en massa mer, men orkar inte rabla upp mer :) Men gott som sjutton var de, tror jag ska åka och nalla rester idag haha :)

Idag händer de väl inte så mycket tror jag, ska nog åka in och handla lite små saker på Maxi tror jag.
Har ju inte köpt nå påskgodis ännu, har inte satt upp nå påskris heller, men tror de får vara nästan.
Just nu går Ronja Rövardotter på tvn och Klara sitter nedanför i gåstolen helt överlycklig.

Nej nu vankas de frukost sedan kanske de blir en promenad i solen som äntligen kikat fram.
Tänk i morse när jag klev upp vid 8:30 tiden tror jag de var så var de världens dimma såg knappt ut genom fönstret och sen nu drygt 1 timme senare så är de sol! UNDERBART!! Livet leker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0