EKO

Ja undra vad jag ska äta för frukost då?! Det EKAR liksom i vårt kylskåp och skafferi just nu. Finns ingenting jo hård bröd och mormors skorpor men inget smör eller annat pålägg och havregryn till gröt men ingen mjölk. Lite smått tråkigt att äta gröt utan mjölk tycker jag. Hade blåbärssoppa trodde jag men den var de visst NÅGON som ätit upp!!
Nej idag ska de verkligen storhandlas. Håller på skriver inköpslista nu och eftersom jag ska börja med viktväktarna så kikar jag på recept ur de böckerna, mmmm mums vad gott de ser ut allting. Känner mig riktigt motiverad för första gången i mitt liv men sen ko ju den där jäklans snön nu igen då så är ju måttligt roligt att dra ut vagnen nu.  Fast man har lufthjul så hjälper de inte.

Klara åt iaf gröt strax vid 10 och nyss la jag henne i sängen, såg att hon började bli trött. Säkrast att lägga ner innan hon blir för trött för då blir de bara gnäll och skrik. Lill/stor tjejen har blivit så duktig att somna själv, och verkar trivas riktigt bra i sitt rum faktiskt. Nu behöver vi bara hjälp att bli av med nattmålen. Endel säger att man ska låta dom vara så somnar dom om de sa även BVC att de flesta bebisar vaknar någon/några gånger under nätterna ligger och kikar lite pratar eller så.  Vissa mammor/pappor kanske inte märker om dom ligger och kikar bara utan att säga nå. Men iaf så tyckte BVC att vi skulle låta henne ligga där bara så somnar hon om. Javisst säkert hon har ju inte lite dålig stämma heller och vi har ju en grannae under oss men klart vi bodde här först så :)  Få se om vi testar de i natt då när Jocke inte ska upp och jobba heller. För guud så skönt de skulle vara at få en hel natts sömn. Skulle man nog känna sig riktigt utvilad sen.
I natt åt hon iaf 2 ggr, igår kväll åt hon 140ml ersättning vid 19 och vid 23 åt hon 100ml, sen vaknade hon vid 02:30 lät som att hon tänkte somna om nästan, men när jag gav henne nappen så vart de andra bullar sen så vart lite ammning där, lika så vid 04:30. Vaknade sedan vid 07:00 lite sugen igen fick komma till våran säng då när jag var ensam i den också. Bytte böja gjorde vi med och sen myste vi och så slocknade vi och vaknade vid 09:10.


Nej nu ska jag åter gå till matlista och handlingslistan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0