Fredag kväll

Nu är de mys för oss. Vart verkligen storhandling idag, 2080 kr herregud så mycket har jag nog aldrig handlat för någon gång förut. Men absolut inga onödiga grejer. Har handlat upp allt som var slut som couscous, pasta,potatis, kotletter, kassler,kyckling, korv, frysta grönsaker, konserver av olika slag, buljonger av olika slag, burkmat, fruktmellanmål, ersättning, gröt, blöjor och nya nappflaskor såklart MAMs flaskor, även nappar till dom och vanliga nappar.  Även en snusdosa till mig råkade slinka ner.
Klara har ju nästan slutat amma nu förutom 2 ggr på natten som vi håller på försöka avsluta nu då.  Jag ger upp att försöka amma på dagen nu. Känns onödigt på något sätt hon blir bara arg på mig och hungrig igen efter 30 min och dessutom spyr hon som sjutton så fort jag ammat henne.Och ammningen på natten är ju bara en fix idé för henne eftersom min mjölk inte verkar mätta henne längre.


När barnen börjar spotta ut napparna är de dags att byta till större då?  När Klara åker bilstolen eller ligger vagnen så åker nappen ut man hinner inte ens stoppa in den innan den ploppar ut även fast hon vill ha den och blir stor tokig när den inte är i munnen.
Vi kör Esska´s silikon napp och de står 0-6 mån på dom som vi användt hittills, men idag köpte vi stl större hon verkade gilla den bättre av de lilla vi sett nu iaf. Men det står ingen stl på dom riktigt så antar de är från 6 mån och uppåt.
Vad kör ni för nappar?
Klara gillar vad som helst verkar de som. Och Esska´s är ju några kroner billigare än MAM´s så då har vi kört den. Har haft MAM´s när hon var mindre med latex men dom sög hon slut på engång då vart dom helt sladdriga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0