Lördagen börjar gå mot sitt slut

Ja, snart är helgen slut känns de som, tack och lov har vi en dag i morgon också tillsammans hela familjen också, då ska vi på Buspalatset på föräldraträff. Ska bli super kul att träffa lite folk som lever samma liv som vi. Livet med småttingar i huset.

Idag har vi vart till stan en sväng. Jocke var ute efter ett par kängor men hittade inga, tog en fika på Dackås iaf och var på systemet en sväng, börjar bli riktigt sugen på en ute kväll ja. Även om Klara är de bästa som finns i hela världen så saknar jag mina vänner. Ingen av mina vänner har ju små barn så man har liksom inte så mycker gemensamt längre som man hade innan Klara kom. Ibland behöver man släppa mamma rollen för en stund och tänka på sig själv. Känner att de börjar bli dags nu på riktigt. Och dessutom behöver Klara och pappa lite egen tiden också. Tycker det är viktigt att dom lär känna varandra också, Klara är ju annars med mig hela dagarna och blir jätte glad när pappa kommer hem på kvällarna.
Vidare i stan så var vi upp på DollarStore handlade 2 burkar att ha ersättningspulvret och grötpulvret i. Hittade riktigt snygga sådana hade helst vela haft dom i samma färger men den ena är beige/vit randig, den andra tror jag var lila/beige/vit randig.

Ja men ikväll har vi iaf ätit en jäätte god middag, falsk plankstek kanske man kan kalla den. Istället för att göra den på planka så gjorde jag den i en form. Köttet i botten, potatismos, färska tomater, lite sky gjord av matlagningsgrädde och lite soya som jag slog i stekpannan efter jag stekt köttet. Och toppa med ost. Var dugomligt gott. Nu har vi mumsat i oss lite Kolacheesecake, men väldigt besviken inte alls lika god som E&E´s den var riktigt good. Den riktigt KNULLA i munnen.

Nej nu ska jag krypa ner brevid min älskade man i soffan och mysa under filten det är SVIINKALLT här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0