Tystnad

Äntligen har sessan somnat, var på tiden men bara efter ca 40 min skrik och gråt i protest. Men när hon skrikit så där engång så brukar de bara vara att lägga ner henne.
Men de blir liksom fel allting i planeringen när hon inte somnar när man lägger henne. Hoppas hon sover en stund iaf, för någon dag sen så sov hon ju i över 2 timmar på fm och sen 1½ timme på em. Då var hon på jätte bra humör sen och orkade lagom till läggdags. Hoppas hon sover 1 timme iaf.

Runt 14 kommer pappsen och hämtar oss för då ska Klara och jag ut och ragga lite kläder till henne, bla pyjamas, bodysar, byxor, och helst en overall också behöver hon. Tror de blir en fleece overall eftersom man aldrig vet när vintern tar slut fast den kommer nog bli kvar ett bra tag till. Men känns onödigt att köpa en tjock overall i Mars närstan liksom.
De overaller hon har nu börjar bli för små, den tjocka har vart för liten ett bra tag men fleecen har blivit kort i benen, och denna gång ska jag inte ha en vit overall, en bruk kanske man ska ha. Helst vill jag ha en svart/vit randig men de finns det väl inga så.

Ska även kika på soffa idag och handla lite. Knepigt det dära fast man riktigt storhandlade förra fredagen så saknas de en massa i kylen denna fredag. Visst pasta, ris och sånt finns ju, men de man ska ha till då?
Ikväll blir det iaf räkor och bakpotatis, mmmumms!! Jäkligt länge sen vi åt de. Sist vi åt skaldjur var på nyårsafton.

NEj nu ska jag fortsätta mitt sök på kläder åt Klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0