Mätt och belåten

Nu är man mätt i magen, vart kassler och potatis till middag. Nu ligger Klara på golvet i morbror Eriks rum och kikar när morbror och pappa spelar tv spel. Jag ska nog göra något annat inte kommit på vad ännu bara. Göra en kladdkaka funderar jag på, bara jag kan med ugnarna här ( är ju i Gillsäter). Ugnarna lever nämligen sitt eget liv den ena är varmare än den ska vara och den andar är kallare än den ska vara. ( finns två ugnar på spisen)




Klara har suttit i barnstolen här idag för första gången. Satt där och åt banan. Jag slutar aldrig förvånas över henne. Hon är ju så mycket starkare och duktigare på allt än jag tror, hon satt i stolen som hon aldrig gjord något annat. Självklart bäddade jag runt henne med filt så hon inte skulle kunna kasta sig åt sidorna och bakåt, men hon gjorde inge sånna kast alls. Så hon åt lite banan och drack lite vatten till när hon satt där. Väntar att dom ska ringa från Lekmagasinet så vi får hämta våran stol också snart. Dom sa i början av veckan iaf.

Ska gå upp och höra om dom är sugen på Kladdkaka med frukt och glass. mm det låter riktigt gott de där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0