Nu blev de kväller

Japp Klara har gjort kväll. Slocknade för 10 min sen och här sitter jag och ska strax gå in och göra min älskade sällskap vid tv:n en stund.

Ikväll stod pasta med skinksås på matlistan. Vart riktigt lyckat, vi åt för nästan 2 timmar sen och är fortfarande mätt. Är lite sugen att göra apelsinris, har en korv med risgrynsgröt i kylen frågan är väl om jag har nå grädde bara.. Annars blir de väl bara Apelsin då. Det är ju smaskigt de med.
Måste börja införa mer frukt i denna familj. Är ju bara jag som äter och när jag äter så äter jag för flera veckor på engång så då dröjer de till nästa gång jag köper frukt. Tack och lov så snart får Klara börja äta frukt också LÄNGTAR, hon har ju redan tjuvsmakat lite banan och de gick ju hem. om 15 dagar är hon ju 4 mån. Helt SJUKT.
Jag tror jag ska börja fundera lite på när jag tänker börja sluta amma henne. Det är ju väldigt lämpligt att amma för man har alltid maten med sig. Och jag lämnar ju henne med mormor ibland och någon gång har hon vart med farmor. Men de går inte så bra för mig att pumpa ur längre, kan vara för att jag alltid gör de i stress man behöver ju samma lugn och ro som när man ammar. Men det går inte riktigt. Jag tänker nog börja trappa ner lite när hon blir 5 mån men inte sluta helt för än hon är 7-8 mån. Hon har ju bara vart hemma med pappa korta stunder som när jag åkt och handlat eller så handlar om ca 40 min ungefär. Skulle vilja ta en tjejdag något tag här göra stan och umgås med mina vänner. Utan att ha vagnen med för man kan aldrig gå igenom butikerna på samma sätt som när man är själv och prova något går ju absolut inte. Så nu jävlar ska pappa få vara hemma någon dag med sin lilla flicka.


Nej nu ska jag kila.
Detta är nog mitt sista inlägg för dagen. Så godnatt gott folk.
Glöm ej att kommentera lite:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0