Söndag

Sitter med lite funderingar över om vi ska byta bilstol till Klara eller inte hon väger nog ungefär 8 kg nu och börjar bli riktigt tungt att bära runt på babyskyddet, men samtidigt är de lämpligt när man ska in och handla och så bara ställa den ner i vagnen. Men visst hon kan nog sitta i kundvagnen snart klart man kan måste ju hålla i henne då hon kan ju inte sitta själv men är ju väldigt stadig och alla tycker hon är tidig med allting. Men man ska ju inte jämföra med andra barn alla har ju sin egen takt att utvecklas i. Men igår började hon med att prutta med munnen så de bara flyger saliv tänk att dom lär sig de över en natt liksom. Hon har även börjat skratta mer hon skrattar åt Jocke mest men även åt mormor skrattade hon i fredags. Men inte alls lika som när hon skrattade åt Alfred.
Hon rullar även runt men bara åt höger tror jag de blir, ett tag rullade hon även från mage till rygg men det är en paus där nu.

Igår var vi till Söderhamn en sväng Klara fick 4 nya bodysar hon har ju nästan växt ur 68 så nu vart de 74 helt gaaalet! strax efter jul växte hon i 68. Vissa kläder kan hon ju fortfarande ha. Men en del är alldeles för trånga. ojoj 74 tror Alfred har typ 86 och är 14 månader äldre. Hon får väl ta och sluta växa nu en stund.
Hon fick också lite badleksaker hon har ju blivit så livlig i badet så kanske hon tycker de blir spännande med dom för nu försöker hon ju ta fötterna i vattnet. Säng kläder fick hon också svart/vitrutigt.


HIHI, hörde hur de sprakade i hennes byxa för typ 1 min sedan och tänkte att hon skulle få göra klart de men vände mig om och nu sover hon. Vill ju inte väcka henne men hon kan ju inte ligga med bajs i blöjan.Sprakade inte så mycket måste se om de var en fis kanske bara. Vilket de inte var såklart!!
Hon är ju lite förkyld så hon sov inte så bra i natt och hon sov i 20 min på täcket på golvet förut så hon behöver verkligen sova.

Sitter och väntar på Jocke nu han är och skridskor med lill brorsan min och sedan ska vi in till Hudik för han ska hämta nå grejer på kontoret och sedan locade han mig en sväng på DollarStore och sen ska vi hälsa på hans mamma en stund. Ska försöka tigga åt mig en kycklingsallad idag tror ja :) Måste nog köra en liten diet om jag ska komma i balklänningen till den 20 feb när vi ska på bröllop. Frågan är väl om mina bröst kommer bli mindre av de för det är där den satt som sämst, inte lätt när man ammar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0