Tjohooo!!

Japps nu är de dags för update igen!!
Händer inte så mycket här nu, är ju så jäklans kallt härutan för, så kallt att vår termometer till och med har ballat ur står -10 på den och i bilen stod de -18 bara 8 grader skillnad så.

Idag har vi vart in till staden, vi valde mellan att åka till Söderhamn på Aqua Arena för att bada, Kika i affärer och handla lite i Söderhamn och Åka till hudik för att handla. Vi valde att åka till Hudik så vi har vart på Maxi och handlat sedan har vi vart runt på alla leksak/baby affärer för att få tag i den barnmatsstolen vi vela ha till Klara. Jag såg den förut när jag var in till stan med mamma innan Klara föddes. Och sen när vi var till våra vänner så hade dom en sådan och var mycket nöjd med den stolen det är en Små Troll stol ungefär som STOKKE´s tripptrapp stol. Fast den känns lite smidigare på nått sätt. Nackdelen är väl att de itne finns i så coola färger, men vi valde mellan valnöt och svart så det fick bli en svart, eftersom vi har tema vit/svart i matrummet så blir de ju bra. Men stolen skulle komma hem i början av veckan för dom som fanns hemma var felande, något med färgen som inte stämde.
Vi har också ÄNTLIGEN satt upp mörkläggnings rullgardninerna i sovrummet som vi fick i julklapp. Nu är de bara gardinstängerna som ska upp där och sen måste jag sy upp gardinerna 20 cm innan jag sätter upp dom. Igår gjorde jag en beställning på Ellos också hittade gardiner till vardagsrum och matrummet, sedan vart de ett grå/svart överkast till vår säng och 2 bodysar till lill stumpan min. Ska även inhandla ett nytt påslakansset till Klara och leta en tummen tallrik, hon fick nämligen bestick,mugg och haklapp i tummen så är bara tallriken som saknas. kikade efter en idag men hittade ingen fanns bara hela sett och de vela jag inte köpa när hon redan har allt.




Och min lilla flicka har blivit så stor, hon rullar runt men fastnar med armen när hon rullar från rygg till mage, men från mage till rygg går de undan. Hon är så söt när hon ligger och försöker komma runt över armen. Hon ligger ju inte direkt stilla längre när hon ligger på filten på golvet så lär nog leta nå större att ha. Hon vill inte heller ligga under babygymmet på rätt sätt för hon ska ligga tvärs under de istället, sötfisen! Hon har ju blivit så intresserad när vi äter också. Så fort vi ska äta och sitter vid bordet så vill hon komma upp och när hon sitter i knät när vi äter så följer hon intensivt hur gaffeln/skeden går från tallriken till munnen. Testade igår och se om hon gapade när jag kom mot munnen men de gjorde hon så klart inte, får se hur hon gör i morgon då ska vi käka lite banan.

       
Pappa är tossig


Men ack så mysig




Nej nu ska jag kika vidare på Glee. Hörs kanske i morgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0