Fredag och helg IGEN!!

I morse vaknade jag av telefon 06:15 det var min pappa som ringde!
HÄSTARNA ÄR PÅ RYMMEN DOM ÄR PÅ E4an!!!
Fort som be sjutton be Jocke köra bilen ur garage så jag kunde klä på mig. När jag klev upp så vaknade såklart Klara som legat tätt tätt intill mig senaste timmen som tur var så var hon nöjd med att ligga på golvet och mysa på täcket.

Tack och lov så hade iaf mamma och pappa lyckats få tag på hästarna när jag kom dit, och de var någon SNÄLL själ som stannat sina bilar tvärs över vägen så ingen skulle köra på dom.
Både mamma och pappa skulle på jobbet så jag fick ta hästarna och gå hem medan dom gjorde sig klar för jobb, tur de bara var två av hästarna, Mammas yrskåp och sedan gammeltanten Irpa, båda två ser dock ut som dom ska få föl närsomhelst men just då så var dom riktigt smärta och snygga och dyngsur i SVETT blää vad de lukta svetthäst!
Men när jag skulle gå hem då iaf så går de en stig från ett hus som ligger vid E4an till byvägen där mamma & pappa bor och där var de skare som bar mig men inte hästarna och där gick vi på rad tre st, höll på tappa Irpas grimskaft som gick längst bak ett ex antal gånger. Sen när jag kommer fram till vägen så är de världens snöhög där skit kul tänkte jag de hade ju bara tagit 20 min att gå ca 150 m, som tur var hade mamma inte hunnit åka ännu så hon fick komma och ta en häst över snöhögen och självklart skulle Fluga gå där de var som högst på snö högen. och sjönk ner så jag trodde inte hon skulle komma loss, men Irpa som jag gick över med hon följde mig så snällt hon så. Väl hemma så skrek min lilla pojke efter sina kompisar och vart helt överlycklig över att slippa vara själv. Han var nog lite för feg för att följa med tanterna över plogkanten.
Vårt stängsel är nämligen översnöat och överplogat och Fluga den rymmningsbenägna typen hon såg sin chans när hon märkte att plogkanten bar henne och Irpa var inte sen med att haka på.

Men väl hemma så attackerade Irpa krubban med höbalen och Fluga ställde si i vindskyddet och pustade ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0