Onsdag godmorgon eller godlunch

Eller vad säger man egentligen när de börjar nära sig lunch god förmiddag säger man verkligen de?

Ja min dag startade 06:45 vaknade och kunde verkligen inte somna om, låg till 07:15 ca sen orka ja inge mer tänkte smyga mig genom Klaras rum och gå på toaletten och sätta mig vid datorn, men under tiden jag klätt på mig och kommit halvvägs genom hennes rum så vaknade hon (vårt golv knakar för varje steg man tar). Tog med mig henne till köket och gjorde välling sedan satt vi oss i soffan och drack välling och myste, men hon hade inte särskilt mycket ro till att mysa så de vart lite lek sedan vid 07:45 gick vi och väckte pappsen och busade lite i sängen.

Nu har vi hunnit äta frukost, startat en maskin tvätt och hängt den, Klara har sovit i ca 45 min och nu är de full rulle. Jag har gått och plockat i en massa grejer tagit reda på all jäkla reklam som kommer i postlådan mm.
Nu är de dammsugning och torka golv som gäller, innan Klaras farmor kommer på besök och förberedelse inför lördagen då hon ska sitta barnvakt här hemma medan Jocke och jag ska ut och käka med 2 kompisar och sedan blir de ev krogen för mig HOPPAS :)

Just de Klara kör som sjutton i gåstolen nu tar sig PRECIS dit hon vill, så fort de blir matdags för Jocke och mig och hon sitter i gåstolen så kommer och ställer sig i öppningen till matrummet för då ska hon upp och sitta i stolen helst ska hon ha ett smörgåsrån också:) Gullungen mammas! För att inte tala om sladden till datorn den älskar hon att dra i och säger man AJABAJA ja då flinar hon och sen är hon där igen :) 
 
Senare i em ska vi in till stan och hämta ut bilstolen som äntligen kommit. hihi ska bli kul att se Klaras reaktion när hon får sitta i den istället för den.

hihi nu kom farmor så nu säger jag hejdå. så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0